The first step toward developing a principled approach to language teaching will be to turn back the clock about a century in order to learn from the historical cycles and trends that have brought us to the present day. After all, it is difficult to completely analyze the class session you just observed (chapter I) without the backdrop of history. In this chapter we focus on methods as the identifying characteristics of a century of “modern” language teaching effort. What do we mean by the term term “method” by which we tend to characterize that history? How do methods reflect various trends of disciplinary thought? How does currents research on language learning and teaching help us to distinguish, in our history, between passing fads and “the good stuff”? These are some of questions we will address in this chapter.
Jumat, 15 April 2011
HIDDEN STRUCTURE
Materi ini membahas tentang penemuan beberapa hal yang bersifat kimiawi, khususnya tentang persenyawaan dan sebagainya pada akhirnya banyak menguak rahasia alam yang tadinya tak terlihat menjadi terlihat .Kiasan cerita penemuan tersebut struktur yang tersembunyi dalam alam (the hidden structure).
Berbagai penemuan tersebut pada akhirnya dapat membuka atau merubah cakrawala (paradigma) yang tidak di pahami sebelumnya .Sebagai sebagai contoh penemuan dari Paracelsus dan Dalton (mengguraikan) H20 dengan proses kimiawi yaitu :H2 + O2 = 2H20 Hukum ini mendahului teori Gestalt dalam bidang psikologi yang menyatakan bahwa keseluruhan adalah lebih dari jumlah unsur .
Langganan:
Postingan (Atom)