Arsip Blog

Jumat, 15 April 2011

A “Methodical” History of Language Teaching


The first step toward developing a principled approach to language teaching will be to turn back the clock about a century in order to learn from the historical cycles and trends that have brought us to the present day. After all, it is difficult to completely analyze the class session you just observed (chapter I) without the backdrop of history. In this chapter we focus on methods as the identifying characteristics of a century of “modern” language teaching effort. What do we mean by the term term “method” by which we tend to characterize that history? How do methods reflect various trends of disciplinary thought? How does currents research on language learning and teaching help us to distinguish, in our history, between passing fads and “the good stuff”? These are some of questions we will address in this chapter.

HIDDEN STRUCTURE


Materi ini membahas tentang penemuan beberapa hal  yang bersifat kimiawi, khususnya tentang persenyawaan dan sebagainya  pada akhirnya banyak menguak rahasia alam yang  tadinya  tak terlihat  menjadi  terlihat .Kiasan cerita penemuan  tersebut  struktur  yang  tersembunyi  dalam  alam (the hidden structure).
       Berbagai penemuan tersebut pada akhirnya dapat membuka atau merubah cakrawala (paradigma) yang tidak di pahami sebelumnya .Sebagai  sebagai contoh  penemuan dari  Paracelsus dan Dalton (mengguraikan) H20 dengan proses kimiawi  yaitu :H2 + O2 =  2H20 Hukum ini mendahului  teori  Gestalt  dalam bidang  psikologi  yang  menyatakan bahwa  keseluruhan adalah lebih dari jumlah unsur .